עורך דין מכירת דירה: כיצד תתכוננו נכון במכירת דירה?

תוכן עניינים

בשעה טובה החלטתם למכור את הדירה שלכם, ללא ספק מדובר באחד הצעדים המרגשים ביותר בין אם אתם בדרך לרכוש דירה חדשה ובין אם אתם מוכרים דירה נוספת. הרבה מעבר לכך אנחנו יודעים שלמכור נכס הוא לא תהליך פשוט אלא תהליך שמצריך מכם מורכבות בירוקרטית לא פשוטה. כך או כך, חשוב שילווה אתכם עורך דין נדל"ו למכירת דירה מקצועי על מנת שתוכלו להפיק מהתהליך את המיטב. הנה כל מה שחשוב לדעת על עורך הדין שילווה אתכם בתהליך מרגש וחשוב זה.

עורך דין מכירת דירה – מיהו ומה תפקידו בתהליך מכירת הדירה

עורכי דין המתמחים בנדל"ן, במכירה ורכישה של דירות הם למעשה עורכי דין הבקיאים בכל מה שקשור לביצוע עסקאות שונות של נכסי נדל"ן מגוונים. התפקיד העיקרים של עורכי דין אלו הוא ללוות את בעלי הנכסים בביצוע בדיקות מתאימות וליווי מלא בתהליך העסקה עצמו ולשביעות רצון שני הצדדים. עורך דין מכירת דירה מבצע מגוון של פעולות חשובות טרם מכירת הדירה ומעבר לכך מסייע בכל נושא המשא ומתן בין הגורמים ,בודק את טיב העסקה ושומר על זכויות המוכרים עד לקבלת מלוא התמורה מהרוכשים.

מהם השלבים העיקריים בתהליך מכירת דירה ?

כאשר אתם שוכרים עורך דין מכירת דירה חשוב להכיר את השלבים והדגשים החשובים במכירת הדירה:

  • בדיקות שהינן מקדמיות – בדיקת הזכויות בלשכת רישום מקרקעין (טאבו) ברשות מקרקעי ישראל או במרשם מתאים אחר, מוודא שאין בעיות בנכס כמו שיעבודים, משכונים,חובות ועיקולים, זכויות צד ג', מוודא שאין חריגות בניה ועוד בדיקות המכינות את הנכס למכירה ראויה. בדקו שהזכויות בדירה רשומות על שמכם ושתם מחזיקים בנסח טאבו "נקי".
  • תכנון מיסוי – תכנון של מיסים המשולמים על המכירה הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך. בשלב זה בודקים את כל הנושא של פטור ממס שבח (אם קיים), תשלומי מקדמות, פריסת מס שבח, קיזוז הוצאות מותרות מתשלומי מס השבח וטיפול ודיווח בכל נושא המיסוי בעסקת המכירה.
  • ניסוח הסכם מכר וחתימה – ניסוח של הסכם מכר הוא למעשה החוזה המביא לביצוע העסקה בין שני הצדדים – בהסכם זה מעלים את הכתוב את כל ההסכמות המסחריות והמשפטיות בין הצדדים בהקשר לעסרת מכר הדירה. הסכם זה כולל היבטים שונים ברמה המשפטית וחשוב שיהיה מנוסח כראוי לצורך מכירה מיטבית. בהסכם זה הצדדים מצהירים שלא החסירו שום פרטים מהעסקה וקיים גם עיגון הגנות משפטיות עבור הצדדים.
  • חשבונות שוטפים – טרם המכירה יש לשלם את כל החובות השוטפים הקשורים בדירה, לדוגמה – וועד בית, חשמל, מים, ארנונה, היטלים וכו'
  • הליכים מנהליים – וודאו כי הדירה נבנתה בהתאם להיתר הבניה והתשריטים וככל שבוצעה על ידכם חריגת בנייה דאגו ליידע את הרוכשים. ככל שמתנהלים נגדכם הליכים מנהלים בגין עבירות תכנון ובניה דאגו להסירם באמצעות ייצוג משפטי.

כאשר יש הגנה משפטית על המוכרים ללא ספק תהליך המכירה יכול להפוך לתהליך חלק, רגוע ואיכותי יותר ותוך ידיעה שמלוא התמורה תגיע לכיסכם – אחרת לא תמסרו את הדירה לרוכשים. המוכרים יודעים שיש עורך דין שמגן עליהם ועל האינטרסים שלהם ועושה הכל על מנת ששני הצדדים יצאו מרוצים ואם עורך הדין גם מתמחה בתחום של יישוב סכסוכים וגישור הרי שהרווחתם עורך דין שהוא מומחה גם במשא ומתן הרבה מעבר לרגיל ויש לכך יתרונות רבים בעסקאות נדל"ן. למעשה, אין דרך טובה יותר לבצע את אחת העסקאות החשובות בחייכם אלא אך ורק באמצעות ליווי מקצועי מסוג זה.

איך עורך הדין דואג לשמור על האינטרסים של המוכרים בתהליך זה?

כאשר אתם שוכרים עורך דין מכירת דירה אתם לא שוכרים רק עורך דין שמייצג אתכם בתהליך החשוב ביותר, אתם שוכרים אדם שיש לו ידע רב בעולם המקרקעין ובעסקאות מקרקעין שונות ומגוונות ושבקיא גם בהיבטי המיסוי.מעבר לכך, עורך הדין מסייע בהסכם המכר בהגנה מפני אי תשלום או איחור בתשלום, עמידה מלאה בתנאי החוזה כולל עמידה בתנאי הסכם מכר והתחייבויות הקונים, הסדרת מועדי תשלום והצהרות של הצדדים בנוגע לשקיפות העסקה. לשכור עורך דין המתמחה בעולם הנדל"ן זהו הצעד החכם ביותר שאתם עושים למענכם בתהליך זה. חיסכון בעלויות, חיסכון בזמן, במשאבים והכי חשוב הביטחון שיש מי שדואג לכם. משרד סקלר לוי עריכת דין הוא משרד עורכי הדין מהמובילים בישראל בתחום הנדל"ן והוא נוסד על ידי עורך הדין ליאור לוי ועורך הדין דניאל סקלר. המשרד דוגל בערכי מצוינות ומקצועיות ברמה גבוהה לצד שירות אדיב וסבלני למגוון לקוחותיו על כל עסקאות הנדל"ן הקיימות. צרו קשר כבר כעת לתהליך משפטי חלק, נגיש ולשירות שיוביל לעסקאות איכותיות.

אין לראות באמור ו/או להסתמך עליו כיעוץ משפטי.

 

 

 

צריכים ייעוץ או ייצוג משפטי?
צוות המשרד ישמח לעמוד לשירותכם!