מתקנים וגגות סולאריים

תוכן עניינים

בעת האחרונה מלווה משרד עורכי דין ליאור לוי ושות' את לקוחותיו בהתקשרויות חוזיות שעניינן מתקנים וגגות סולאריים לייצור חשמל פרטי. המשרד מלווה ומנהל משאים ומתנים מול חברות העוסקות בתחום עד לגיבוש הסכם מחייב. 

חברות רבות בישראל מחזרות אחר לקוחות, ישנם סוגי התקשרויות שונים ואלו עיקרן – 

  1. מכירת מערכות סולאריות.
  2. שכירות שטחי גגות עליהם יוצבו המערכות הסולאריות.
  3. שותפויות בין מעמיד השטח לבין החברה המציבה את המתקן הסולארי. 

באיזה סוג התקשרות כדאי לבחור (רכישה, שכירות, שותפות)?

התשובה לשאלה זו תקבע על פי מצבכם הפיננסי ועל בסיס התשובה לשאלה האם אתם אוהבים סיכון. ההסכמים בכל אחד מסוגי ההתקשרויות שונים, ובכל סוג התקשרות, לכן מומלץ לתת דגש לפן המשפטי כדי להבטיח את ההתקשרות ואת מחויבות החברה המתקשרת (לרוב מדובר בחוזי ארוכי טווח). לכן, בכדי להבטיח את האינטרסים שלכם חשוב מאוד לקבל ליווי משפטי מתאים. 

אז מי יכול להקים מתקן סולארי לייצור חשמל? החלטת הרשות לשירותיים ציבוריים חשמל בתוקף מיום 1.7.08 "תחול על צרכנים בתעריף ביתי למגורים בלבד אשר יקימו מתקנים בהספק מותקן בודד שלא יעלה על 15 קילו-וואט ועל צרכנים אחרים אשר יקימו מתקנים בהספק מותקן שלא יעלה על 50 קילו-וואט. 

איזה פעולות ומסמכים נדרשים מהרשויות לצורך הקמת המתקן?

מהרשות המקומית יש להצטייד באישור להתקנת המתקן במקום הצרכנות או אישור לפיו לצורך הקמת המתקן לא נדרש אישור הרשות המקומית. 

מחברת החשמל יש להצטייד בתכנית לחיבור המתקן למתקן החשמל הפרטי ולרשת החשמל . יש להתקין את המתקן בהתאם לדין, כללי הבטיחות התקנים הרלוונטיים והנחיות חברת חשמל. אם המתקן יעמוד בהצלחה בבדיקה חברת החשמל הוא יחובר ויותקנו המונים בהתאם לתכנית המאושרת. 

ביצוע הסכם מול חברת חשמל– טרם ביצוע הבדיקה תידרשו לחתום על הסכם מול חברת חשמל. בכל אחד מסוגי ההתקשרות יש לקחת בחשבון את הוראות ההסכם מול חברת החשמל. 

קבלת תקבולים מחברת חשמל –מיום חיבור המתקן והחתימה על ההסכם ולמשך 20 שנה, חברת החשמל תשלם את העלות בהתאם לקריאת מונה הייצור על פי התעריף הקבוע באמות המידה של הרשות לשירותים ציבוריים-חשמל. בגין החשמל הנצרך מהרשת תשלמו לחברת חשמל בהתאם לתעריף הצריכה החל על מקום הצרכנות.

בהצלחה!

* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. 

צריכים ייעוץ או ייצוג משפטי?
צוות המשרד ישמח לעמוד לשירותכם!