ייפוי כוח מתמשך

תוכן עניינים

ייפוי כח מתמשך מאפשר לך להשאיר את השליטה על החיים שלך בידיים שלך.

ייפוי כח מתמשך הוא הליך בו אדם מסמיך אדם אחר שייטול את המושכות על ענייניו, במקרה שהממנה לא יהיה מסוגל לדאוג להם בעצמו.

ההליך הוא מהפכני ומעניק וודאות לתכנון העתיד ומאפשר לכם להחליט מי ינהל עבורכם את ענייניכם הרפואיים והכלכליים  אם חס וחלילה בשל מצב בריאותי, תאבדו ביום מן הימים את כשרותכם המשפטית.

ההליך דומה לצוואה במובן זה שמייפה הכח – אותו אדם שמעניק את ייפוי הכח – מצווה מי ינהל את ענייניו בקרות אירוע בריאותי שיותיר אותו נטול שיקול דעת או כושר שיפוט תקין. ייפוי כח מתמשך הוא חלופה למוסד האפוטרופסות והוא כלי יציר חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, תשכ"ב-1962. לפני התיקון לחוק ויצירת הכלי של יפוי כח מתמשך, היה צורך לפנות לבית משפט ולנקוט בהליך משפטי יקר ומסורבל כדי למנות לאדם אפוטרופוס. הליך זה לעיתים קרובות גרר סכסוכים והוצאות רבות.

להבדיל ממוסד האפוטרופסות, בייפוי כח מתמשך אדם ממנה מיופה כח בעודו בריא וכשיר, מרצונו ומבחירתו החופשית.

ניתן למנות מיופה כח אחד או יותר לפי בחירת הממנה וניתן להגדיר את הנושאים שאותם ממנים כל אחד מהם ואת היקפם: עניינים אישיים – צרכים רפואיים וצרכים יום-יומיים (מקום מגורים וכו'); ענייני רכוש – טיפול בכספים, נכסים וכולי.

בעולם בו אנו חיים, אין אדם שיכול לדעת איך יראה עתידו, הכל סביבנו דינאמי ומשתנה בכל רגע.

מה יקרה אם חס וחלילה נאבד את הכשרות שלנו ולא נוכל לדאוג לעניינו?

בעזרת ייפוי כח מתמשך נוכל להחליט איך ייראה העתיד שלנו ומי ינהל עבורנו את עניינו כשלא נוכל לעשות כך בעצמנו אם בגלל מגפה, מחלות זקנה כגון דמנציה, תאונת דרכים, מוגבלות נפשית וכולי.

ייפוי כח מתמשך הינו הליך משפטי שמחולל שינוי ענק בכך שהוא משאיר את השליטה על החיים שלכם בידיים שלכם. שעריכת ייפוי כח מתמשך דורשת הסמכה רשמית ומומחיות ורק עורך דין שקיבל הסכמה והוכשר בהכשרה מקצועית המאושרת על ידי האפוטרופוס הכללי, רשאי לערוך ולרשום ייפוי כח מתמשך.

עורך דין ליאור לוי הוא בעל הסמכה לעריכת ייפוי כח מתמשך המאושרת על ידי האפוטרופוס הכללי והוא מביא עימו ניסיון עשיר בעריכת ייפוי כח מתמשך.

נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה.

* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. 

צריכים ייעוץ או ייצוג משפטי?
צוות המשרד ישמח לעמוד לשירותכם!