רישום סימן מסחרי

תוכן עניינים

לא מעט בעלי מותגים ועסקים המשיקים מוצרים חדשים או שעיצוב לוגו חדש יודעים עד כמה זהו תהליך של חבלי לידה לא פשוטים גם מהבחינה השיווקית וגם מהבחינה הכלכלית. אך איך שומרים על המותג, הלוגו ומגנים עליו באמצעות רישום סימן מסחרי? מיהם אנשי המקצוע שחשוב שילוו אתכם בתהליך זה? כל התשובות כאן.

רישום סימן מסחרי – נעים להכיר

לוגו, מותג או שם בית העסק הוא למעשה הסימן המסחרי שלכם כבעלי העסק. סימן זה מאפשר לצרכנים לזהות אתכם כאשר אתם מוכרים מוצרים או מעניקים שירות ומפרסמים את השירות. החוק מציין שסימן מסחרי יכול להיות מורכב מספרות, אותיות, מילים, צלילים, גרפיקה, תלת ממד או דו ממד. ההגנה על סימן המסחר ועל המוניטין שלכם היא חלק בלתי נפרד וחשוב מהיותכם מותג. על מנת שתוכלו להגן על הסימן המסחרי ועל המוניטין שלכם חשוב לרשום סימן מסחרי באופן פורמלי וכדאי שזה יהיה בהקדם האפשרי, כבר מהרגע שהקמתם את המותג או יצרתם את הלוגו החדש.

מה הקריטריונים לרישום סימן המסחר?

רישום סימן מסחרי נעשה ביחס לסיווג ספציפי של שירות או סחורה. משמע, במסגרת הרישום מגישים את סימן המסחר ביחס לשירות או סחורות ספציפיים עבור סימן המסחר יהיה מוגן מהסיבה הזו, חשוב להיעזר בעורך דין מומחה בסימני מסחר שינסח רשימת סחורות ושירותים שתעניק לכם את ההגנה הרחבה ביותר האפשרית.. לא כל סימן מסחרי כשיר לרישום ולהגנה ואחד הקריטריון המרכזיים בבחינת כשירותו לרישום של סימן מסחר היא האם הוא בעל אופי מבחין, כלומר האם הסימן עצמו – המילה או העיצוב – הוא מספיק ייחודי כדי שצרכנים יוכלו להבדיל ביניכם לבין מותגים או עסקים אחרים. כאשר אתם מבקשים לבצע רישום, חשוב שיהיה לכם עורך דין מקצועי בתחום שידע לסייע לכם כבר בתהליך של בחירת שם המותג ובית העסק ולהתחיל לתכנן את אסטרטגיית ההגנה על המותג והמוניטין שלכם כבר מראשית הדרך.

מהו היתרון המרכזי של רישום מסחרי?

הרישום המסחרי מעניק לבעלי הסימן המסחרי את הזכות הבלעדית והייחודית להשתמש בסימן המסחר או בסימנים הדומים לו עד כדי הטעיה, ביחס לסחורה או לשירות המוגנים תחת הסימן הרשום . במילים פשוטות, סימן המסחר מעניק לבעליו בלעדיות המלאה – מונופול – על סימן המסחר ומאפשר לבעליו למנוע ממתחרים להשתמש בסימן או בכזה שדומה לו עד כדי הטעיה. ובכך סימן המסחר שומר על המותג והמוניטין שלכם מפני חיקויים וזיופים.

מה קורה אם מתבצע שימוש שאינו מורשה בסימן המסחר?

שימוש שאינו מורשה בסימן מסחרי שהינו רשום או בסימן שדומה לו מהווה הפרה של זכות הבלעדיות בסימן מסחר ומאפשר לבעל הסימן לנקוט במגוון פעולות אכיפה כגון לתבוע פיצויים כספיים ואף להוצאת צו מניעה נגד מפרי הזכויות שימנע מהם ולהפר את הזכויות של בעל הסימן. כמו כן, חשוב לדעת שהיות שסימן מסחר הוא נכס קנייני לכל דבר ועניין, אפשר למסחר את הזכות בין בדרך של הענקת זכויות שימוש וגביית תמלוגים ואף למכור את הזכות על ידי העברת בעלות לגורמים אחרים. נושא הסימן המסחרי הוא נושא מאד מורכב וחשוב לקבל ליווי וייעוץ מעורך דין מומחה בתחום. כאשר אתם בוחרים את עורך הדין שילווה אתכם יש לקחת בחשבון את הניסיון של עורך הדין בתחום ואת ההתמקצעות בתחום והדבר נכון בין אם אתם עומדים בפני עסקה מסחרית על סימן המסחר ובין אם אתם מתכוונים לנקוט בהליכים משפטיים לאכיפת הזכויות שלכם כנגד מי שמפר אותן.

למה חשוב להיות מלווים על ידי אנשי מקצוע?

הגנה על נכסי הקניין הרוחני בכלל ועל סימני המסחר בפרט מצריכה תכנון וראייה אסטרטגיים כבר מהשלבים הראשונים. לכן,  חשוב להיות מיוצגים על ידי עורך דין קניין רוחני העוסק בתחום זה באופן פורמלי וגם יכול לייעץ לכם כיצד לאכוף זכויות רלוונטיות ולייצג אתכם מול בית המשפט ורשם סימני המסחר. חשוב לזכור שסימן מסחרי שנרשם בישראל הינו מוגן אך ורק ברמה מקומית והתוקף שלו יהיה עשר שנים ממועד הגשת הבקשה לרישום. לאחר 10 שנים אפשר לחדש את הרישום בתשלום אגרה סמלית. רישום של סימן מסחרי במקומות נוספים חוץ מישראל חייב להיות מבוצע במקומות אלו. משרד סקלר לוי עריכת דין, נוסד על ידי עורכי הדין דניאל סקלר וליאור לוי והוא בעל מומחיות ייחודית ברישום, מסחור ואכיפת סימני מסחר. המשרד ודוגל בערכי מצוינות ומקצועיות ברמה גבוההומעניק מגוון של שירותים משפטיים בתחומים מגוונים ובתעשיות רבות.

אנו מזמינים אתכם לפנות אל הצוות המשפטי המקצועי על מנת לקבל סיוע או ייעוץ.

אין לראות באמור ו/או להסתמך עליו כיעוץ משפטי

 

 

 

צריכים ייעוץ או ייצוג משפטי?
צוות המשרד ישמח לעמוד לשירותכם!